Lyllo Casino har ingått samarbete med den kända tv-profilen Carolina Gynning som från och med nu är ambassadör för casinot. Hon kommer bland annat att synas i tv-reklam och under ”Gynning Special” på spelsidan går det att hitta hennes utvalda favoritslots.
Personlighet till varumärket
Lyllo Casino är inte först ut med att använda sig av en känd profil för att marknadsföra sig. Zlatan var under en längre tid ansiktet utåt för Bethard och Vera & John har under årens gång samarbetat med en rad kändisar, bland annat Cecilia Forss som även är känd från ICA-reklamerna.
Att använda sig av folkkära artister, sportprofiler och kända ansikten är ett smart drag när man som casino vill skapa personlighet till varumärket.
Detta är Carolina Gynning
Carolina Gynning blev ett känt ansikte för svenska folket när hon medverkade i tv-programmet Big Brother 2004. Sedan dess har hon haft en rik och mycket varierad karriär. Hon kan i dag bland annat titulera sig som konstnär, modell och skådespelare. En av hennes senaste roller var i filmen ”Triangel of Sadness” av regissören Ruben Östlund. Filmen var nominerad i kategorin ”Bästa film” i årets Oscars.
Carolina Gynning bedriver även en podcast med en annan känd svensk profil – Carina Berg.
Casinoreklam – omdebatterat ämne
Det här med casinoreklam har länge varit ett omstritt ämne. Så sent som sommaren 2022 föreslog Paf ett omfattande förbud mot spelreklam, eftersom de anser att det triggar spelmissbruk.
Även den tidigare socialdemokratiska regeringen ville skärpa reglerna när det kommer till casinoreklam. Något som den nya regeringen (M, KD, L och SD) således inte håller med om.
Anledningen till beslutet om att inte skärpa reglerna är att en lagändring skulle försämra förutsättningarna för de aktörer som tar sitt ansvar vid marknadsföring, menar den nya regeringen. Man anser också att det förfaringssätt som vuxit fram de senaste åren ger tillräcklig effekt.